The Maneken

The Maneken – проект українського музиканта, композитора, мультиінструменталіста, саунд-продюсера та ді-джея Євгена Філатова. Група була створена Філатовим у Києві в 2007 році і досі вважається унікальним проектом, який сповідує рідкісні для української сцени жанри – електро-рок, інді-електроніку та інді-поп (дехто вважає, що The Maneken грає у стилі нью-диско та нью-фанк). Сам Філатов народився в Донецьку, звідки в 19 років перебрався до Києва, там і почалась його музична кар’єра. До 2008 року музикант виступав під псевдонімом DJ Major, працював звукопродюсером із багатьма українськими поп-виконавцями, серед них – Ані Лорак, Тіна Кароль, Гайтана та інші. Перша ж відома широкому загалу робота Філатова – ремікс на пісню Belle у виконанні Smash, побачила світ ще в 1999 році. Проект The Maneken музикант розпочав з революційних нововведень до української електронної музики. Його перший сигл – “Magic Force” – опинився в центрі уваги музичних ЗМІ та радіостанцій, а також найавторитетніших на той момент видань, таких як “Молоко”. Журналісти одразу ж почали порівнювати музику “The Maneken” з Jamiroquai, хоча сам Філатов неодноразово відзначав, що найбільше повпливали на його творчість Майкл Джексон і Earth, Wind & Fire. Серед інших досягнень “The Maneken” за перші два роки існування проекту – вихід дебютного альбому “First Look”, який швидко почав завойовувати увагу не лише українських, але й закордонних слихачів. Колектив Філатова підписав контракт з французьким лейблом Somekind Records і став єдиним українським гуртом, альбоми якого офіційно продаються в Японії. Альбом “First Look” продавався в найбільших музичних магазинах світу – Virgin Megastore. Щодо самої платівки, то вона вийшла не менш революційною, аніж підхід до її розповсюдження. Всі композиції альбому були записані і зведені Філатовим самостійно, як і виконання усіх музичних та вокальних партій.

Після “First Look” почалася робота над не менш амбітним проектом – міні-альбомом These Lines, який побачив світ у 2009 році, а разом з ним публіці вперше було представлено програму “The Maneken Electronic Performance”, для якої використовується інструмент IM Table, інтерактивний медіа-стіл. Це відбулося на сцені фестивалю KAZANТИП. У вересні того ж року вийшов кліп на пісню “These Lines” – єдина в історії української музики робота, повністю виконана в 3D з використанням технології motion capture, яка часто зустрічається в голівудських фільмах. Наприкінці 2009 року The Maneken був першим представником України на московському Ярмарку Мільйонерів, після чого також виступав на музичній конференції в Сочі та на Українському Тижні Моди. Навесні 2010 року його сольний концерт в Києві зібрав у Crystal Hall більш ніж півтори тисячі слухачів, яким Філатов презентував свою нову програму – сингл “Sunbeam Girl”. Іншими знаковими подіями літа 2010 стали виступи The Maneken на сценах фестивалів Pure Future (Литва), Одеському міжнародному кінофестивалі, фестивалі KAZANТИП та серпневий концерт в Пуерто-Ріко. Варто також відзначити, що The Maneken виступали на розігріві перед концертом Jamiroquai в Київському Палаці спорту.

20 квітня 2011 року відбувся реліз нової платівки “The Maneken” – “Soulmate Sublime”. Автором текстів більшості пісень став режисер Чарлі Стедлер, відомий за фільмом “Дохла риба” з Гаррі Олдманом. Саме він відзняв відеокліп на пісню-сингл з нового альбому – “Shine”. Того ж року проект Філатова переріс у повноцінний музичний колектив, до якого увійшли гітарист Максим Шевченко (екс-учасник проекту Найка Борзова), бас-гітарист Олександр Чунін (екс-учасник “Ундервуд”) та барабанщик Денис Марінкін (екс-учасник “Земфіри”). Із новою командою The Maneken виступили в Лос-Анджелесі в рамках “MusExpro-2011”, представивши там свій шоу-кейс. Як саунд-продюсер, Євген Філатов з 2011 року розпочав співпрацю з Джамалою, зводив звук для її дебютної платівки “For Every Heart”. Протягом 2012 року Філатов випустив три сингли, які були прологом для його нової платівки, вихід якої було заплановано на 2013 рік. Так, невдовзі світ побачила ще одна студійна робота “The Maneken” – “Portrait”. Окрім того, Лана Дель Рей особисто вибрала The Maneken групою, що повинна виступити на розігріві перед її концертом у Києві, який було названо однією з головних музичних подій року.

В тому ж 2013 році відбулась ще одна важлива подія – Філатов разом з екс-учасницею “Tomato Jaws” та своєю дівчиною Натою Жижченко представили новий спільний проект – “ONUKA”. Жижченко стала вокалісткою та авторкою текстів гурту, а Філатов – саундпродюсером. “ONUKA” була представлена публіці на концерті “The Maneken” в червні 2014 року. З того моменту Філатов і Жижченко активно співпрацюють в обох проектах. Також результатом спільної роботи Філатова і Жижченко стало заснування лейблу Vidlik Records, який в даний момент також займається групою “The Elephants”. В 2016 році пара вирішила побратися. Окрім роботи з “The Maneken” та “ONUKA”, Філатов продовжує працювати саунд-продюсером над альбомами Джамали, “SunSay”, “Brunettes Shoot Blondes”, Івана Дорна.

Після творчої паузи, пов’язаної з активною роботою в “ONUKA” (в 2014 році групою “The Maneken” також було випущено платівку “The Best Of”, а в 2015 колектив виступав на одній сцені з британцями Everything Everything), з грудня 2015 року Філатов розпочав роботу над новими альбомами “The Maneken”. Протягом 2016 року було випущено три міні-альбоми –“Sale 10%”, “Sale 30%” та “Sale 60%”, які стали підготовчою платформою до виходу повноцінного лонгплею “Sale”. В альбомі, окрім сольних робіт проекту, представлено чимало унікальних фічерінгів – з ONUKA, Гайтаною, Nicole K, Brunettes Shoot Blondes.

Щодо стилю The Maneken – то це не просто наслідування вокалістів диско та фанку 80-х років і слідування світовим тенденціям якісної електронної музики. Це, перш за все, унікальне явище - новаторство та свіже повітря, яке необхідне зараз усім музичним сферам, в тому числі й електронній музиці.

Про зв’язок назви гурту і його музичної філософії Філатов розповідає:

“Концепція мого проекту дозволяє так експериментувати, адже я скоріше є дизайнером музичного одягу, який вдягаю раз у рік на манекени.”